29 Temmuz 2020 Çarşamba

Toyota, Tokyo Olimpiyatları için katı hal pil EV prototipi geliştirdi; 2025'te sınırlı üretim mümkün



Hibritler, EV'ler ve Alternatif Yakıtlarda, Uluslararası Haberler, Teknoloji, Toyota / / / Toyota, katı halli pille çalışan prototipini Tokyo'daki 2020 Olimpiyat Oyunlarında açıklamayı planlamıştı ve bu da Covid-19 salgını çevresindeki kısıtlamalar nedeniyle 2021'e ertelendi. Automotive News'e söylediği gibi Toyota güç aktarma organları başkanı Keiji Kaita'ya göre, Japon üreticinin çalışan bir prototipi var. Ancak katı hal pilinin gerçek potansiyeli henüz kullanılmamıştır, çünkü bu piller tekrar tekrar şarj edildikten sonra arızalanma eğilimindedir.
“Sınırlamalara karşı koymak için anotu veya diğer malzemeleri nasıl ayarlayabileceğimize bakıyoruz. . Bulunan dezavantajları azaltmaya çalışıyoruz ”dedi. Katı hal bataryalar, daha hızlı şarj ettikleri, daha uzun ömürlü oldukları ve daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip oldukları için otomotiv uygulamalarına yarar sağlar. Bu, katı hal batarya paketinin, eşit enerjili lityum iyon batarya paketinden daha fazla sürüş aralığı sağlayabileceği anlamına gelir. aynı boyutlarda. Toyota ve akü ortağı Panasonic, Car & Driver'a göre elektrotlar arasında iyonların daha verimli transferine izin verdiği söylenen kükürt bazlı bir elektrolite odaklanıyor, ancak Toyota hala şarjdan deforme olmayacak doğru elektrolitin peşinde. boşaltma döngüleri ve sonuç olarak başarısız. Elektronik üreticisi Samsung, pil şarj edilirken elektrolitin tahribatını azaltmak için lityum anotların yerini gümüş-karbon kompozit ile değiştirdiği aynı sorun için kendi çözümü üzerinde çalışıyor, dergi bildirildi.
Toyota köşesinde, katı hal pil gelişimindeki atılım yeni malzemelerden veya yeni bir tasarımdan gelebilir, dedi Kaita. Ancak Kaita, hücrelerin ultra kuru bir ortamda yapılması gerektiğinden kompakt kabinlerde üretildiğinden üretimin kesinlikle dahil olduğu bir süreçtir. Büyük ölçekli imalat, üretim sürecinin, işçilerin bu eldivenlerdeki hücreler üzerinde kapalı eldivenlerle çalışmak zorunda kaldığı üretim sürecinin aksaması nedeniyle engellenmektedir. Ancak, bu katı hal pillerin sınırlı üretimi, 2025 yılında başlamaya devam etmektedir. dedi Toyota. Pil teknolojisi hala gelişim aşamasında olacak, ancak seri üretime uygun olduğunda EV aralığına önemli bir destek sağlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder