15 Temmuz 2020 Çarşamba
Nissan Ariya üretimi elektrikli SUV - 388 hp'ye kadar, 610 km menzil, e-4ORCE AWD, 0-100 km / s 5.1 sn.
Otomobil, Hibrit, EV ve Alternatif Yakıtta, Uluslararası Haberler, Nissan / / / Nissan elektrifikasyon stratejisinin bir sonraki bölümünü ilk tamamen elektrikli SUV'si olan Ariya ile açıyor. Geçen yıl Tokyo Otomobil Fuarı'nda gösterilen konseptin sadık bir şekilde yeniden yaratılması, marka için tasarım, teknoloji ve performans açısından büyük bir sıçramayı temsil ediyor. Tamamen yeni, özel bir elektrikli araç platformu üzerine inşa edilen Ariya, Nissan'ın yeni elektrikli marka kimliğine sahip ilk otomobil.
Gösteri otomobilinin şık profili, düşük, geniş bir tavan çizgisi, kısa bir kaput ve düz bir ön uç. Geleneksel ızgaranın yerini, yeni logo ön ve ortada oturan Nissan'ın kalkan olarak adlandırdığı yerini aldı. Yüzeyin hemen altında bir kumiko desenine sahip olan bu panel, daha sonra konuşacağımız otomobilin ProPilot otonom sürüş özellikleri için sensörleri gizler.
Kalkanı çerçevelemek, LED ile birleştirilen bir çift ışık şerididir. şirketin imzalı V-motion görünümünü taklit etmek için farlar. Yan profil, temiz yüzey, ön ve arka fasyaları bağlayan tek bir omuz çizgisi ve kemerli pencere döşemesi ile tanımlanır. Arkaya doğru hareket ederken, ince bir şekilde parlatılmış çamurluklar, sürüş sırasında sürekli olarak açıkta kalan karartılmış bir tam genişlikte kuyruk lambası ve sportif bir bagaj kapağı spoyleri bulacaksınız.
Renk paletinde beş tam vücut boya seçeneği ve dokuz iki tonlu renk şeması vardır, ikincisi siyah çatılıdır. Ariya, gündüz vakti güneş ışığından esinlenilen bakır renk tonuna sahip Akatsuki paketiyle (Naruto serisiyle ilgisi yoktur, sadece biliyorsunuz) sunulmaktadır. Beş kollu 19 inç alaşım jantlar standart olarak geliyor ve seçilen kaliteye bağlı olarak 20 inç makaralar mevcut. İçeride, Nissan'ın sınıfının en geniş olduğu söylediği temiz ve düzenli bir kabin ile dışarıdaki kadar fütüristik. Açık, düz zeminin bol bacak mesafesi sağladığı ve yolcular arasında daha doğal etkileşimi sağladığı iddia edilirken, Nissan'ın ultra konforlu Zero Gravity koltukları daha fazla yer açmak için daha ince bir tasarıma sahiptir. Yolcuların etrafını saran minimalist gösterge paneli, geleneksel düğmeler ve anahtarlardan vazgeçiyor - tasarımcılar bunun yerine kullanılmadığında ahşap kaplamaya uyum sağlayan kapasitif kontrollerle gitmeyi tercih ettiler.
Orta kol dayama konsolu, sürücü ve daha rahat bir sürüş atmosferi sağlayan çakıl benzeri bir “vites seçici” ile donatılmıştır. Dalgalı müstakil ekran panelinde, enstrümantasyon ve bilgi-eğlence sistemi için iki adet 12.3 inç ekran bulunmaktadır.
Yeni bir kullanıcı arayüzü ve gelişmiş doğal dil tanıma özelliğine sahip “hibrit” sesli kontrol sistemi vardır. “Merhaba Nissan” veya “Hey Nissan”. Alternatif olarak, müziği kontrol etmek, arama yapmak ve akıllı ev aletlerini kontrol etmek için Amazon Alexa'yı kullanabilirsiniz. Tıpkı geçen yılki Skyline'da olduğu gibi Ariya, tek şeritli otoyol otomatik sürüşü sağlayan ve hatta şerit değişikliklerine yardımcı olan ProPilot 2 ile kullanılabilir. Sistem, navigasyon sistemi ve yüksek çözünürlüklü, üç boyutlu harita verileriyle birlikte otomobilin çevresini anlamak için yedi kamera, beş milimetre dalga radar sensörü ve 12 ultrasonik sonar sensörü kullanıyor. Japonya'da, Ariya'ya ProPilot Park da sunulacak ve kullanıcıların akıllı bir Anahtar kullanarak arabalarını uzaktan park etmelerine izin verilecek.
Ariya, her ikisi de arkadan veya dört tekerden çekişli olarak sunulacak 63 kWh ve 87 kWh olmak üzere iki lityum iyon pil kapasitesiyle satışa sunulacak. En küçük pil ile, tek motorlu varyant 160 kW (215 hp) ve 300 Nm tork üretir ve WLTP döngüsünde 450 km'ye kadar tahmini menzil ve sıfır ila 100 km / s sprint süresi sunar 7,5 saniye. Motor 87 kWh pil ile 178 kW'a (239 hp) yükseltildi, ancak 7.6 saniyede 100 km / s hıza ulaşması hala biraz daha yavaş. Bununla birlikte, hedeflenen menzil, 610 km'lik kuyruklu en uzun aralıktır.
Her iki varyantta da en yüksek hız 160 km / s ile sınırlıdır. Dört tekerlekten çekişli varyantlar, ikiz elektrikli motorları ile performansta yararlı bir artış sağlar. 63 kWh model 250 kW (335 hp) ve 560 Nm üretiyor, 5 saniyede 100 km / s hıza ulaşıyor ve 430 km'ye kadar beklenen menzile sahip. Menzili zirve yapan, 290 kW (388 hp) ve 600 Nm'yi üreten ve tek bir şarjla 580 km'ye kadar seyahat edebilecek şekilde uçlanan 87 kWh modelidir. Daha da iyisi, bu iki tonluk deve sadece 5 km'de 100 km / s hıza çıkabilecektir. Nissan, Japonya'da 130 kW CHAdeMO hızlı şarj cihazı ile Ariya'nın sadece 30 dakikada 375 km ek menzil çekebileceğini söylüyor. Daha düşük bir ağırlık merkezi için zeminin altına oturan pil, yukarıda bahsedilen düz zemin için yer açmak için ince bir tasarıma sahipken, entegre bir çapraz eleman yapısal sertliği arttırıyor.
Süspansiyon, istikrarlı kullanım, konforlu bir sürüş ve düşük titreşim ve gürültü talep ediyor. Her iki dört tekerlekten çekiş modeli, GT-R’nin ATTESA E-TS tork bölme sisteminden ve Devriye akıllı 4x4 teknolojisinden öğrenilen yeni e-4ORCE dört tekerlekten kontrol teknolojisinden yararlanıyor. Herhangi bir yüzeyde maksimum çekiş sağlamak için her akstaki tork iletimini hassas bir şekilde kontrol eder; ayrıca araç eğimini azaltmak ve yavaşlama altında dalış yapmak için arka motor rejeneratif frenleme özelliğini sunar.
Sistem ayrıca, maksimum viraj kavrama özelliği sunan bir tür tork vektörleme efekti sağlamak için her bir tekerlek üzerinde bağımsız frenleme kuvveti uygular. Ayrıca, sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmalarına ve yavaşlamalarına izin veren e-Pedal özelliği de burada bulunabilir. Yeni Ariya'nın teslimatları 2021'in ortalarında Japonya'da başlayacak ve fiyatlandırmanın yaklaşık 5 milyon yen'den (200.000 RMB) başlaması bekleniyor.
Burada gördüğünüz gibi mi?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder