22 Nisan 2020 Çarşamba
Motorsporları grubu hükümete MCO kaldırıldıktan sonra devre yarışının kapalı kapılar ardında koşmasına izin vermeye çağırıyor
Bisikletlerde, Otomobillerde, Yerel Haberler, Motor Sporları / / / Hükümetin, koronavirüs hastalığının yayılmasını engellemeye yönelik hareket kontrol emri, altı haftalık dönemi boyunca işletmeleri ve geçim kaynaklarını ciddi şekilde etkiledi. Evde kalmanın son haftasına (tabii ki yine de bir başka uzantı ile) girerken, şimdi hayatın normal olarak devam edip edemeyeceği ve ne kadar erken olacağı konusunda sorular ortaya çıkıyor. Siparişten etkilenen endüstriler arasında motor sporları da bulunuyor.
Açıkçası önemli bir hizmet değil ve bu nedenle, olaylar sadece Malezya'da değil tüm dünyada iptal edildi - 2020 yarış takvimini pratik olarak toprakladı. Ve hiçbir etkinlik olmadan, sponsorluklar da kuruyor ve organizatörler, ekipler, sürücüler, biniciler ve atölyeler normal kaynaklarından çok az gelirle veya hiç gelirle kalmıyor. Bu işletmeleri ve bireyleri desteklemek için, Malezya Cub Prix destekçisi Two Wheels Motor Racing (TWMR), Malaysia Speed Festival (MSF) ve Axle Motorsport da dahil olmak üzere bir grup motor sporları organizatörü, hükümeti motor yarışı etkinliklerine izin vermeye çağıran bir video basın toplantısı düzenledi 28 Nisan'da sipariş kaldırıldığında - kapalı kapılar ardında ve seyirci olmadan bile virüsün yayılmasını yavaşlatmak için. Grup, sipariş sırasında insanların evde kalması gerektiğini kabul ederken, MCO sonrası büyük ölçekli spor etkinlikleriyle ilgili durumun belirsiz olduğunu ve sağlık genel direktörü Datuk Dr Noor Hisham'ın daha önce hükümetin toplu toplantıları hala cesaretlendirebileceğini söylediğini söyledi. önümüzdeki altı ay veya bir yıl için. TWMR tanıtım direktörü Ron Hogg, “Bu sektör için büyük bir endişe” dedi. Diğer spor türlerinin aksine, motor sporları etkinlikleri genellikle hükümetten hibe almıyor, neredeyse tamamen büyük şirketlerin sponsorluklarına dayanıyor, grup dedi.
Ayrıca, motor yarışlarının - yaklaşık RM100 değerinde olduğu tahmin edilen bir endüstri fikrini de reddetti. milyon yerel olarak - sadece zenginler için bir spordur ve hayatının her kesiminden sayısız işletme ve bireyleri içerdiğini ve bunun geçim kaynakları artık olayların eksikliği nedeniyle tehdit edildiğini ekliyor. “800'den fazla kişi doğrudan dört tekerlekli ulusal seviyedeki motor sporlarına dahil oluyor ve bu insanlar ekipler ve atölyeler için çalışıyor ve çoğunlukla araba sporları, koşu takımları, eğitim sürücüleri vb.Gibi motor sporları endüstrisinde geçimlerini buluyorlar” dedi. MSF müdürü Adian Yein Khalid. “Yani Covid-19 sayesinde devam edememenin önemli bir etkisi var.
” Paranın akmaya devam etmesi için etkinliklerin gerçekleşmesi gerekiyor ve grup, siparişin kaldırılmasından sonra bile etkinliklerde izin verilen kişi sayısında olası kısıtlamalar olacağından endişe ediyordu. “Lütfen motor sporları etkinliklerinin, örneğin ihtiyacınız olan tek şeyin birkaç oyuncu, hakem, hakem ve hakem olduğu bir salonda badminton karşılaşmasına ev sahipliği yapmaktan farklı bir seviyede gerçekleştiğini anlayın.” dedi Hogg.
“Minimum sayılara kadar kessek bile, hafta sonu 160 katılımcımız var ve her katılımcının iki ila üç mürettebat üyesi varsa, bu sadece padokun kendisinde 500 kişidir. Sepang'da bir etkinlik düzenliyorsanız, 200'den fazla marşalın yanı sıra şovun yayınlanmaya devam etmesi için gereken tüm yardımcı insanlar var - yayıncılar, sağlık personeli, vb. Yani 1000'e yakın kişiye bakıyorsunuz.
” Bu, tek bir etkinlik için çok sayıda gibi görünse de, grup bu kişilerin geniş bir alana - en azından Sepang Pistinde - yayılacağını söyledi, böylece organizatörler gerekirse yeterli sosyal mesafeyi uygulayabildi. Adian, “Herkesin bir araya getirildiği bir salonda veya stadyumun aksine, insanlar Sepang'da 200 dönümden fazla yayılıyor, bu nedenle motor sporları kurulumunda sosyal mesafe var” dedi. “Nasıl çalışabileceğimize bakmak için yetkililer tarafından bazı özel düzenlemeler veya izleme yapmak istiyoruz.
” Grup, motor sporları etkinliklerinin yılın geri kalanında devam etmesine izin verilmediği sürece herhangi bir finansal yardım istemediğini açıkça belirtti. “Bu yıl koşamazsak, biniciler bonuslarını alamazlar ve sözleşmeli personel herhangi bir etkinlik olmayacağından ödeme almazlar. “Sponsorlarımıza olan bağlılığımızı yerine getiremezsek, muhtemelen ne tür bir destek alabileceğimizi görmek için hükümetle, belki de spor bakanlığıyla konuşmamız gerekecek.
Belki de sektöre izin veren bir teşvik paketi vergi teşvikleri gibi faaliyet göstermeye devam etmek - bence bu endüstriye yardımcı olacaktır. Bunun için çalışan insanlar fayda sağlayacak, ”dedi Hogg. Grubun, Malezya'da Formula 1 iadesi veya MotoGP'ye ikinci bir Malezya turu eklenmesi konusundaki son görüşmelere, taban ve ulusal düzeydeki yarışlar için sürekli desteğin önemini azaltmaması gerektiğini vurguladı. "Formula 1 ve MotoGP gibi büyük etkinlikler güzel olsa da, spora yeni kan almaya devam etmezsek, bu büyük etkinlikler de ortadan kalkacak, çünkü buna talep olmayacak," dedi Axle Motorsport kurucusu ve eski F1 yarışçısı Alex Yoong. “Ve spora yeni kan getirmenin tek yolu MSF ve Cub Prix gibi olaylardan geçiyor.”
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder