19 Şubat 2020 Çarşamba

Üstte iş yapmanın maliyeti



Motosikletlerde, Honda Motosiklet, Uluslararası Bisiklet Haberleri / / / Motor yarışlarından küçük bir servet elde etmek için önce büyük bir servetle başladığınızı söyleyen eski bir atasözü var. Çoğu motor sporlarının en üst uçuşunda yarışmanın maliyetini biliyor - Formula 1 ve MotoGP - astronomik olarak pahalı ama tam olarak ne kadar olduğu hakkında bir fikrin var mı? Birden fazla MotoGP dünya şampiyonası takımı Repsol Honda geçtiğimiz günlerde medya sayfasında iki tekerlekli motor sporlarının zirvesinde iş yapmanın maliyetlerinin bir örneğini yayınladı ve bu, kalbin zayıflığı için değil. Çoğu yarışmacının yeterince iyi olmaları durumunda fabrika ekiplerine geçmeden önce kariyerine başladığı uydu ekibi örneğini alarak, tam bir MotoGP yarış makinesinin bir sezon için binici başına 2 milyon avroya (8,9 milyon RM) kadar maliyeti . Bu, takıma iki yarış bisikletinin yanı sıra yarış sezonunda bisiklet üzerinde yapılan iyileştirmeler ve geliştirmeler için erişim sağlayacaktır, ancak yedek parça yoktur. Elektronik paketin değiştirilmesi gerektiğinde, bu, size 100 Euro'dan (449.237 RMR) olacak, efendim, elektronik parçası 1.000 avrodan daha az olan tüm sensörler ve kablolar da dahil olmak üzere efendim (4.492 RM). Frenleme nispeten pahalı değil, sadece bir sezon için 70.000 avroya mal oluyor - bu rakam motosiklet yarışının yönetim organı olan FIM, üç çift kaliper, üç ana silindir, 10 karbon disk, ve 28 set fren balatası. Bir sezon boyunca daha fazla fren parçasına ihtiyaç duyulursa, ek ücret karşılığında satın alınmaları gerekir. Herhangi bir binicinin bildiği gibi, bir yarış sırasında veya hatta bir pist gününde çöküyor, hiç kimsenin işi gibi değil, MotoGP seviyesinde, kalp krizi için hazırlıklı olun. Bisikleti yana yatırmayı ve biraz kaymayı içeren alçak bir çarpışma, 15.000 ila 20.000 avro arasında bir maliyete (67.385 RM89.847 RMO) mal olabilir. Bir sürücü bisikletin yüksek tarafındaysa, bu, ekibin lastikler, tekerlekler, diskler ve süspansiyon gibi şeyleri onarmak veya değiştirmek için 100.000 avro (RM449.237) çıkarması gerektiği anlamına gelebilir. Ağır viral video yüksek taraf ağır çekim yeniden oynatmak için, maliyet kolayca yakıt tankı, salınım kolu, şasi, motor veya elektronik yerine 500.000 Euro'ya (2,24 milyon RMB) ulaşabilir. MotoGP'de yüksek yarış maliyetini oluşturan unsurlardan biri, bir yarış bisikleti yapımında kullanılan malzemelerdir. Örneğin, karoser ve marangozlukta kullanılan karbon fiber, 100 gram başına 0.2 avro olan çelikle karşılaştırıldığında, 100 gram başına iki avroya mal oluyor. MotoGP bisikletlerde kullanılan ultra hafif tekerlekler mi? Yazar, Japonya'nın Motegi kentindeki MotoGP raundunda çıplak bir magnezyum arka tekerleği kaldırdı ve ağırlığı ya da yokluğunda hayrete düştü. Ücret? 4.000 Euro (17,969 RM) düşen bir çene. Bu, resmi lastik tedarikçisi Michelin'in her MotoGP turunu desteklemek için ödemek zorunda olduğu şeye kıyasla sadece cep değişikliği. Her yarış için, tüm takımlar için Michelin, lastik, jant ve teknik personel tedarik etmek için 1,2 milyon euro harcıyor. MotoGP, yedi kıtadan beşinde yapılan yarışlarla dünya çapında bir yarış serisi olduğundan, bir takımı yönetmenin destekleme maliyetleri de benzer şekilde büyüktür. 19 kişilik bir ekip için seyahat masrafları, muhtemelen daha yüksek bir sınıfta veya özel bir jetle seyahat edecek takım müdürü, menajeri ve binicileri hariç olmak üzere yılda 700.000 avroya (3,14 milyon RMB) kadar çıkabilir. Yemek ve ağırlama da eklediğinizde, yıllık ekip harcamalarınız 600.000 Euro daha artar (2.69 milyon RMB). Bu, ekibin yıllık bütçesini 700.000 Euro (3,14 milyon RMB) artırabilecek yer lojistiği, nakliye, araç ve diğer çeşitli ürünlerin maliyetini içermez. Moto3 gibi daha düşük bir sınıfta rekabet etmeyi düşünüyorsanız, düşünce maliyetleri daha düşük olabilir, ancak süper motosiklet gibi bir üretim sınıfını kampanyaya kıyasla hala yüksek. Motor, gösterge tablosu veya transponder olmadan eksiksiz bir Moto3 yarış motosikletinin maliyeti en az 85.000 Euro'dur (381.851 RM). Motor başına 12.000 euro (53.908 RMB) olan Moto3 yarışçısı ile gitmek için bir motora ihtiyacınız olacak. Bununla birlikte, motor üreticisi size bir sezon için altı motor, iki gaz kelebeği gövdesi ve iki şanzıman sağlayan 60.000 euro (269.542) maliyete sahip bir Moto3 motor paketi kiralayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder