23 Eylül 2020 Çarşamba
Dört güç aktarma organı, altı veya yedi koltuk düzeni ile sunulan üç sıralı SUV
Otomobillerde, Hibritlerde, Elektrikli Araçlarda ve Alternatif Yakıtlarda, Uluslararası Haberler, Kia / / / Dördüncü nesil Kia Sorento'nun Mart ayında piyasaya sürülmesinin ardından, üç sıralı SUV şimdi Amerika Birleşik Devletleri için duyuruldu. 2021 model yılı için bu yılın ilerleyen saatlerinde satışa çıkması beklenen Sorento, daha sonra açıklanacak fiyatlandırma ile LX, S, EX, SX ve SX-Prestige olmak üzere beş donanım seviyesinde sunulacak. En son Sorento, daha iyi burulma sertliği (% 12,
% 5 daha yüksek) ve sadece 56 kg'da% 5,6'lık daha düşük beyaz gövde ağırlığı sunduğu söylenen Kia’nın N3 platformunu kullanıyor. Bu iyileştirmelerin anahtarı, inşaat sürecinde çelik ve alüminyumun yanı sıra daha yüksek oranda Gelişmiş Yüksek Mukavemetli Çelik ve sıcak preslenmiş çelik bileşenlerin kullanılmasıdır.
SUV artık 4.810 mm uzunluğunda, 1.900 mm genişliğinde ve 1.695 mm yüksekliğinde olduğundan, söz konusu gövde her yönde 10 mm büyümüştür. Dingil mesafesi ayrıca şimdi 2.815 mm'ye kadar ek bir 35 mm daha kazanıyor ve bu da daha fazla iç alan sağlıyor. Yeni Sorento'nun görünümüne gelince, şüphesiz selefine göre daha cesur bir tasarım.
Görünümü çok daha köşeli, öne çıkan özellikler arasında L ile ince LED farlara düzgün bir şekilde akan öndeki "kaplan burnu" ızgarası da var. şeklinde gündüz farları. Yanlarda, çamurluk solungaçları ve pencere hattından yükselen "köpekbalığı" yüzgeci gibi işaretler, dikey arka lambalar ve arkada oyulmuş bagaj kapağı ile birlikte görsel dramaya katkıda bulunuyor. Bu yeterli değilse, arka tamponun alt apronu kontrast bir çerçeveye sahip siyah bir eke sahip.
İç mekan, üçüncü nesil modelden aynı derecede büyük bir ayrılık oluşturuyor ve dikey hava delikleri, dış arka lambaları taklit ediyor gibi görünüyor. Gösterge tablosunda dikkat çekici bir şekilde, üst düzey kaplamalarda 10,25 inç dokunmatik ekran görüntülenir; daha küçük olanlar bunun yerine daha küçük sekiz inçlik bir birim alır.
Ekran, otomobilin çeşitli bağlı hizmetler için UVO Link telematiği ve 12 hoparlörlü Bose premium ses sistemi ile belirlenebilen bilgi-eğlence sistemiyle çalışır. Kia SUV için bir ilk, dönüş sinyalini etkinleştirdiğinizde bitişik şeritlerin canlı video görüntüsünü alabilmeniz için aracın Kör Görüş Monitörüne bağlanan mevcut 12,3 inç dijital gösterge grubudur.
Bahsedilen diğer özellikler arasında arka havalandırma delikli otomatik klima kontrolü, sekiz adede kadar USB şarj portu, kablosuz şarj pedi, Arka Yolcu Uyarısı ve 17 ila 20 inç arasında değişen tekerlek boyutları yer alıyor. Kia ayrıca, birincisi ikinci sıra banklı geleneksel 2-3-2 veya bunun yerine iki kaptan koltuğu alan 2-2-2 seçeneği olmak üzere iki oturma düzeni sunuyor. Sorento'ya biraz sağlamlık kazandırmaya yarayan X-Line paketi de bir seçenek olarak mevcuttur.
Bununla birlikte, araç sahipleri ek bir inç (25 mm) ile 8,3 inç (211 mm) sürüş yüksekliği elde ederler. özel dış detaylar ve köprü tipi tavan rafı. Ayrıca, merkezi kilitlemeli diferansiyel ve yokuş aşağı iniş kontrolüne sahip standart talep üzerine torklu dört tekerlekten çekiş içerir. Mekanik denilince, ABD pazarı için Sorento, iki elektrikli seçenek de dahil olmak üzere dört güç aktarma organı seçeneğiyle geliyor. Serinin temelinde, 191 hp ve 247 Nm tork üreten 2.5 litrelik bir GDI dört silindir bulunur; bu, sekiz ileri otomatik şanzımanla birlikte önden veya dört tekerlekten çekiş seçeneklerine sahiptir - ikincisi tork içerir - merkez kilitli diferansiyel aracılığıyla vektörleme.
Yukarı çıkarken, 281 hp ve 422 Nm yapan 2.5 litrelik GDI'nin turboşarjlı versiyonu var. Bu değirmen, bunun yerine, FWD ve AWD seçenekleriyle birlikte daha meraklı bir sekiz vitesli ıslak çift kavramalı şanzıman alır.
Eklenen homurdanma, 1.588 kg (3.500 pound) maksimum çekme kapasitesine izin verir. Elektrikli tarafta, Sorento, 1,6 litrelik turboşarjlı GDI motor ve altı vitesli otomatik şanzımana entegre edilmiş 59 hp (44 kW) elektrik motorundan oluşan hibrit bir güç aktarma organı ile sipariş edilebilir.
Ön tekerlek drive hybrid varyantı, elektrik motoruna beş kWh pil ile güç sağlar ve tüm sistem 227 hp sunar. Listedeki son güç aktarma organı, turbo 1.6 litre GDI ve altı vitesli otomobili kullanan, ancak daha güçlü bir 90 hp (66.
9 kW) elektrik motoruna sahip bir plug-in hibrit. Kia, sekiz kWh'lik bir bataryadan 48 km'ye (30 mil) kadar tamamen elektrikli menzil olduğunu iddia ediyor ve yukarıda bahsedilen hibrit varyantın aksine, bu 261 hp ile dört tekerlekten çekişli. Son olarak, Sorento için mevcut 16 "Kia Drive Wise" Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemi (ADAS) vardır; standart olanlar, Akıllı Hız Sınırı Yardımı, İleri Çarpışma Uyarısı, Yaya algılama özellikli İleri Çarpışma Önleme Yardımı (FCA), Sürücü Dikkat Uyarısı, Şerit Takip Yardımı.
Üst düzey varyantlarla veya belirtilen paketlerle birlikte gelen eklentiler arasında Kör Nokta Çarpışma Önleme, FCA için bisikletçi algılama, Kör Nokta Çarpışma Önleme Asistanı, Ön Çarpışma Önleme Asistanı, Arka Çapraz Trafik Çarpışmasından Kaçınma Asistanı, Park Mesafesi Uyarısı-Ters, Park etme Çarpışma Önleme Yardımı, Navigasyon Tabanlı Akıllı Hız Kontrol Eğrisi, Karayolu Sürüş Asistanı ve Güvenli Varlık Yardımı. X-Line paketi ile 2021 Kia Sorento (ABD pazarı) 2021 Kia Sorento SX (ABD pazarı).
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder