10 Haziran 2020 Çarşamba
MBUX sistemine büyük yatırım yapan Mercedes-Benz; çevrimiçi hizmetler araba satmak kadar kârlı olabilir
Uluslararası Haberlerde, Mercedes-Benz, Teknoloji / / / Autocar, Mercedes-Benz'in MBUX bilgi-eğlence sistemine çok fazla yatırım yaptığını, çünkü çevrimiçi hizmet sunarak gelir elde etme potansiyelini gördüğünü ve bunun sonucunda otomobil üreticisinin otomobil satışından elde ettiği kâr miktarına rakip olabileceğini bildirdi. Ses kontrolü, sistemin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar. Alman markası, daha gayri resmi konuşmaların kullanılmasını sağlamak için seçilen pazarlarda havadan (OTA) bir yazılım güncellemesi sunuyor; Çin'de, şirket, kullanıcıların sürüş sırasında sesli komutlarla yemek paketlerini sipariş etmelerini ve ödemelerini sağlayan bir özellik başlattı ve raporda sinema biletleri rezervasyonu da sunuluyor. Autocar, donanım, yazılım ve araç içi hizmetler de dahil olmak üzere otomotiv yapay zeka (AI) sistemleri pazarının bugün 1,25 milyar GBP'den (7,7 milyar RMB) 2025 yılına kadar 21 milyar GBP'ye (114 milyar RMB) çıkacağını tahmin eden yakın tarihli bir rapordan alıntı yapıyor. Mercedes-Benz'in bu büyümeden yararlanma arzusu, otomobil üreticisinin Apple veya Google gibi bir akıllı telefon işletim sistemi sağlayıcısıyla ortaklık kurmak yerine ısmarlama bir sisteme milyonlarca avro yatırım yapmasına neden oldu. Mercedes-Benz, AI sistemlerinden araba satmaktan çok para kazanabilir mi? “Amaçladığımız şey bu ve bu yüzden MBUX'a çok yatırım yapıyoruz. Büyük bir iş potansiyeli olduğunu görebiliyoruz ”dedi. MBUX kullanıcı etkileşimi başkanı Nils Schanz. MBUX için donanım satmanın ötesinde, potansiyel gelir akışları işletmeleri yemek siparişi hizmetine erişim için ücretlendirmeyi ve üçüncü taraf mobil uygulama içerik oluşturucularına erişim satmayı içerebilir. “Şu anda bir gelir paylaşımı modeli olmamasına rağmen, iş modelinin nasıl önemli bir gelir kaynağı olarak gelişebileceğini görebiliyoruz,” dedi Schanz, ses kontrolünün geliştirilmesinin de güvenliği artırmak için bir zorunluluk olduğunu belirtti.
“Ses en güvenli yoldur, çünkü sürücünün ellerini direksiyonda ve (gözlerini) yolda tutar,” dedi. Schanz, sistem otomobilin dokunmatik ekranı veya fiziksel kontrolleri üzerinden de çalıştırılabiliyor. Kullanıcı deneyimi tasarım şefi Mercedes-Benz, ayrı bir röportajda, “Otomobille etkileşimde bulunmanın mükemmel bir yolu yok” dediğini söyledi. Schanz, yemek gibi ürünler için sipariş vermenin ve ödemenin tehlikeli olabileceğini reddetti.
“Sürücünün dikkatinin dağılmasına gerçekten bakan güvenlik uzmanlarımız var ve katı kurallarımız var, bu nedenle sürücüyü çok fazla ilgilendiren hiçbir şey yapamıyoruz, ”MBUX kullanıcı etkileşimi başkanı dedi. “Yemek siparişi deneyimi, dikkat dağıtmayı mümkün olduğunca sınırlayacak şekilde azaltmak ve basitleştirmek için optimize edildi. Her zaman ekrana bakmadan bir şey yapmayı mümkün kılmak istiyoruz ”dedi. Ancak bazı şeyler masanın dışında. “Bazı ülkelerde MBUX'ta TV izleyebilirsiniz, ancak sürüş sırasında izleyemezsiniz. Bu bizim aradığımız bir şey ve aynı zamanda her pazardaki farklı yasaları ve farklı kuralları dikkate almamız gerekiyor.
”.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder