10 Mart 2021 Çarşamba

yüksek teknolojili, geniş kabinine ilk bakış



Audi, Otomobil, Uluslararası Haberler, Teknoloji / / / Audi Q4 e-tron'a merhaba deyin. Elektrikli SUV ilk olarak Şubat 2019'da bir konsept olarak gösterildi, ancak Audi şimdi otomobilin en güçlü özelliklerinden bazılarını sergilemeye hazır ve büyük kısmı içeride gerçekleşiyor. 4.590 mm uzunluğunda, 1.865 mm genişliğinde, 1.613 mm yüksekliğinde ve 2.760 mm dingil mesafesiyle SUV, Audi tarafından gerçek anlamda çok yönlü olarak faturalandırılır.
Tipik bir orta boy SUV'dan yalnızca biraz daha büyüktür, ve akıllı paketleme sayesinde kabin, daha büyük, tam boyutlu SUV'lere rakip olmak için yeterli alan sunar - tümü 1.830 mm. Çoğu kamufle edilmiş olsa da, soğanlı şeklinden oldukça büyük bir araba olduğunu anlayabilirsiniz. Kabine girerken dikkat edilmesi gereken ilk birkaç şey, geniş kapı açıklıkları, yüksek oturma konumu ve bir orta tünelin olmamasıdır.
Audi, ikinci sıradaki oturma konumunun önden neredeyse yedi santimetre daha yüksek olduğunu söylüyor. , ancak yine de arka yolcular için yeterli tavan boşluğu ve diz bölümü var. Aslında, otomobil üreticisi Q4 e-tron'un doğrudan rakiplerinden daha geniş olduğunu söylüyor. Örneğin, bagaj alanı 520 litrede oldukça büyüktür ve arka koltuk arkalıkları katlandığında 1.490 litreye ulaşır (40:20:40 konfigürasyonu). 24,8 litre hacme kadar (torpido gözü, orta kol dayama yeri ve şişe tutucular dahil). Şimdi, o eşsiz kokpit hakkında konuşalım.
e-tron ve e-tron Sportback'in aksine, Q4 e-tron’un gösterge paneli çok daha temiz ve göze hoş geliyor. Bilgi-eğlence ekranı güzel bir şekilde merkezi bir muhafazaya dayanıyor ve hemen altında ön yolcu panelinin kenarına kadar uzanan uzun bir LED şerit var. Bas-çalıştır düğmesi ve vites seçme anahtarı için hareketli bir orta konsolun yanı sıra bir sürüş modu düğmesi ve kapasitif döner ses kontrol kadranı vardır.
Bu yüzer panelin altında, çift USB-C bağlantı noktalarına sahip oldukça geniş bir saklama alanı vardır. 12 voltluk bir priz ve bir telefon tutucusu. Arkasında ikiz bölmeler ve ortada bir kol dayama yeri bulacaksınız. Temel 10 inçlik dijital gösterge grubundan başlayarak, yerleşik tüm teknolojilere daha yakından bakalım. Her zamanki gibi, bu ihtiyacınız olan tüm bilgileri verir, ancak özelleştirilebilir görünümlere sahip daha meraklı bir ünite istiyorsanız, bu Audi sanal kokpit veya Audi sanal kokpit plus'a yükseltilebilir, ikincisi en üst seviye sistemdir. Dijital enstrümantasyonu tamamlayan, arkadan aydınlatmalı dokunmatik panellere sahip yeni nesil çift kollu direksiyon simididir.
Bu "düğmeler", akıllı telefonunuza çok benzeyen yumuşak dokunsal geribildirime sahiptir ve müzik listenizde hızlıca gezinmenize yardımcı olmak için kaydırma hareketlerini bile destekler, Örneğin. Serinin en iyisi varyantlarda vites değiştirme kolları ve ısıtmalı işlev de olacak. Bu sefer gerçekten benzersiz olan şey, artırılmış gerçeklik head-up ekranının takılmasıdır.
Bu, isteğe bağlı bir teknoloji parçasıdır (temelde mevcut MIB3 bilgi-eğlence sisteminin üzerine yazılan bir eklenti AR algoritması). Çoğumuzun başka bir seviyeye aşina olduğu yukarı görüntüleme sistemi. Bu iki görsel yardımcıya ayrılmıştır. İlk bölüm, normal bir baş üstü ekranı gibi çalışır ve araç hızının ve mevcut hız sınırının gerçek zamanlı okumalarını sağlar.
Bu arada, AR bölümü, daha iyi okunabilirlik için GPS dönüş okları gibi bilgileri görsel olarak güçlendirir ve bu üst üste bindirilmiş görüntü (60 Hz yenileme hızı), sürücüden yaklaşık 10 metre uzakta yüzüyormuş gibi görünür. Yüzen yön okları olarak düşünün. Dinamiktir, yani bir kavşağa veya kavşağa yaklaştığınızda oklar hareketlenecektir.
Dönüşü yaptıktan sonra, önünüzdeki yol uzun bir düzse, ok kaybolacak ve yalnızca sürücü sonraki noktaya yaklaştığında yeniden görünecektir. aksiyon. Dönüşe kadar olan mesafe (metre cinsinden) da görüntülenecektir. Bu AR sisteminin başka bir kullanımı, uyarlanabilir seyir asistanı etkinleştirildiği zamandır.
Esasen şerit tutma yardım işlevi aracın şeritten çıkmaya başladığını algıladığında kırmızı çizgiler gibi görsel ipuçları veya uyarılar sağlar. Ayrıca, ileride başka bir araba olduğunda, söz konusu araba renkli bir şeritle işaretlenecektir. AR görüntüsünün sürüş sırasında yanlış konuma atlamamasını sağlamak için birden fazla hesaplama işlemi (özel bir "sarsıntı telafisi" işlemi dahil) gerçekleştirilir.
Bu sistemin anahtarı, tepegöz kamera ünitesidir (dikiz aynasının arkası) ), öndeki nesnelerin doğru tahminlerini sağlamak için ön sensörler ve ESC sistemiyle birlikte çalışır. Düzgün, değil mi? Kontrol panelinin ortasında, 1.540 x 720 piksel çözünürlüğe sahip 10,1 inç MMI dokunmatik ekran yer alır.
Oldukça büyüktür ve el yazısı metni ve sesle kontrol girişleri içerir, ancak istediğiniz daha büyük 11,6 inçlik ekrandır. Bu ekran, bugüne kadar herhangi bir Audi'ye takılacak en büyük ekrandır (1.764 x 824 piksel) ve yıl sonunda satışa sunulacak.
Koltuklar açısından, elektrikli ayar ve bel desteği dahil olmak üzere olağan ısıtma ve havalandırma işlevleri sağlanabilir. Entegre koltuk başlıkları ve eşkenar dörtgen desenli döşemeye sahip olanlar dahil olmak üzere çeşitli tasarımlar mevcuttur. Müşteriler, birkaç iç renk (siyah, çelik gri, Santos kahvesi veya pergament beji) ve ayrıca beş temel seçenek ve dört S line uygulaması içeren dokuz donanım paketi arasından seçim yapabilirler.
İkincisini tercih eden müşteriler, kaliteli bir Napa arasından seçim yapabilir deri, hatta gerçek ve suni Dinamica deri kombinasyonu, ikincisi% 45 geri dönüştürülmüş polyesterden yapılmıştır. Burada dikkat çeken bir diğer özellik ise, bir yandan çarpma durumunda, sürücünün ve ön yolcunun çarpışmasını önlemek için bir orta hava yastığının açılacak olmasıdır. Bu orta hava yastığı, yaralanmaları en aza indirmek için yan hava yastıklarının yanında açılacaktır.
Audi Q4 e-tron'un yakında dünya lansmanını yapmasını bekleyin ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder