19 Ağustos 2020 Çarşamba
Proton Iriz R5 broşürü ortaya çıktı; asfalt ve çakıl kitleri, ayrıntılı işletme maliyetleri
Otomobillerde, Uluslararası Haberler, Motor Sporları, Proton / / / Ralli kıyafeti Mellors Elliot Motorsport (MEM) daha önce geliştirmekte olduğu Iriz R5 ralli arabasına çok fazla ilgi olduğunu söylemişti ve şimdi firma ralli arabası için her iki solda da rekabet için homolog olan fiyatlandırma detaylarını yayınladı. - ve sağdan direksiyonlu düzenler. MEM tarafından Facebook sayfasında yayınlanan satış broşürü, Iriz R5'in temel spesifikasyonda 140.000 GBP'den (776.000 RM) fiyatlandırıldığını ve bir seçenek paketi, bir çakıl kiti ve bir asfalt kiti için maliyetleri içerdiğini belirtir. parça listesi ve tahmini işletme maliyetleri. Bir temel otomobil, boyanmış olarak geldiği ve 18 x 8 inç boyutlarında alüminyum jantlar, ralliler için uygun asfalt yarış lastikleri, ön ve arka fren ana silindiri, ara parçalar dahil fren kaliperleri ile donatılmış 'yarışa hazır' asfalt döşemede başlar. Ziller ve sabitleme halkaları dahil 355 mm ön fren diskleri ve 300 mm arka fren diskleri.
Asfalt set ayrı olarak satın alındığında 23.500 GBP (RM130,222) tutarındadır. Ayrıca sürücü ve yardımcı sürücü yarışma koltukları, altı noktalı HANS uyumlu koşum takımları, bir yarışma direksiyonu, FIA onaylı yangın söndürme sistemi ve ön ve arka gövde altı koruması dahildir. 45.000 GBP (RM249,362) karşılığında bir seçenek paketi mevcuttur ve bu size bir Cosworth yardımcı sürücü ekranı, Cosworth yazılımı içeren bir dizüstü bilgisayar içeren bir veri işleme kiti, veri anahtarı ve indirme kablosu, tam Birleşik Krallık kaydı, merkezi egzoz ve kardan mili koruması için muhafaza, bir diferansiyel koruma, ön yan taş korumalar ve çanlar dahil daha büyük çaplı 355 mm arka fren diskleri. Iriz R5 için geliştirilen Winmax asfalt fren balataları ve FIA yakıt numune kiti, Michelin yarışma lastikleri, dokuma tezgahı dahil harita ışığı, sürücü ayak dayama yeri, düğmeler dahil navigatör ayak dayama yeri, tavan havalandırma kiti, kask ağı, bir tekerlek, lastik, tekerlek tepsisi ve kayış, bijon anahtarı ve dijital Stilo dahili telefon içeren stepne kiti. Seçenekler paketine ek olarak, ısıtmalı ön cam (GBP400 / RM2,215), fren balans ayarlayıcı (GBP120 / RM665), altı ışıklı kaput lambası tertibatını içeren aydınlatma kiti gibi ayrı olarak satın alınabilecek daha fazla bileşen vardır. sol ve sağ taraf köşe ışık tertibatları (4,850 GBP / RM26,879), parlama önleyici gösterge paneli kaplaması (GBP120 / RM665) ve daha fazlası. Ayrıca, frenler, debriyaj, şanzıman, arka diferansiyel, el frenini serbest bırakma ve direksiyon için hızlı açılan kuru kırılan hidrolik konektör kitlerinin yanı sıra karbon fiber aynalar ve bir çamurluk kiti de mevcuttur. Iriz R5'lerini çakıl ralli etkinliklerine girmeyi planlayan müşteriler için mevcut çakıl kiti 19.900 GBP (RM110.397) olarak fiyatlandırılır ve bu, çakıl özellikli bir damper tertibatı, direksiyon kolu, dış TCA pimi, pimli somun ve tutucu, dış çakıl rot kolu bağlantısı, çakıl fren diskleri, disk tutma halkaları, çakıl özellikli bileşik Winmax fren balataları, arka tekerlek sıyırıcı tertibatı, arka tekerlek taşı koruması, çakıl palet çubuğu ara parçaları, çakıl fren kaliperi montaj pimleri ve bir set 15 × 7 inç Speedline çakıl tekerlekleri. Broşür ayrıca Iriz R5 için tahmini işletme maliyetlerini de içerir - ayrıntılı olarak görmek için belge sayfalarına tıklayın. Bunların arasında, her 2.000 km'de bir motor yenilenmesi vardır ve bu her aralık için 8.000 GBP veya 44.338 RM'dir.
Broşür ayrıca bileşenleri kategoriye (motor, şanzıman, direksiyon vb.), Parça maliyetine, gerekli eylemlere göre listeler ve kilometre. Mellors Elliot Motorsport, 2016 yılında Iriz R5 ralli arabasını geliştirmeye başladı ve gücünü, R5 ralli düzenlemelerine uymak için 2,0 litreden 1 litreye düşürülmüş olsa da, Mitsubishi Lancer Evolution'dan 4B11T motorla alıyor. Ayrıca, R5 yönetmeliklerine uymak için, çıktıları yaklaşık 350 hp ve 450 Nm tork ile sınırlayan 32 mm'lik bir giriş sınırlayıcı takılmıştır. Şanzıman, beş vitesli bir Xtrac sıralı manuel şanzıman ve Xtrac ön ve arka diferansiyellere sahip dört tekerlekten çekiş sayesinde gelir ve süspansiyon, Reiger üç yollu ayarlanabilir üniteler tarafından harici rezervuar amortisörleri ve hidrolik tampon durdurucularla sağlanır.
Frenleme Brembo kullanır. bileşenleri ve Cosworth elektronik paketini sağlar. Yakıt, 80 litrelik Advanced Fuel Systems yakıt hücresinde bulunur. R5 kategorisi, o zamanın S2000 ve WRC2 kategorileriyle birlikte 2012'de PWRC kategorisinin yerini aldı.
Yönetim organı FIA, temel bileşenler için bir maliyet sınırı koyarak R5'in daha fazla katılımcı için daha erişilebilir bir kategori olmasını hedefledi ve aracın tamamı ve bir müşteri yarış destek programı oluşturmak için gerekli inşaatçılar. Avrupa Ralli Şampiyonası (ERC) ve Britanya Ralli Şampiyonası (BRC) gibi WRC eleme turları için de uygun olduklarından, R5 kategorisi ralli arabaları da çok yönlüdür. R5 özellikli otomobiller, AP4 kategorisinde Asya Pasifik Ralli Şampiyonası'nda (APRC) da yarışabilir.
Burada paultan.org'da, MEM tarafından üretilen Iriz R5'in geliştirilmesini ilgiyle takip ettik ve ralli arabasıyla ilgili bazı ilginç gerçekleri, kurucusu ve takım müdürü Chris Mellors'ın izniyle ortaya çıkarmamız gerekiyor. Ayrıca motorunun neden seçildiğine dair teknik karmaşıklıkları da inceledik.
Siz ne düşünüyorsunuz sevgili okuyucular? Bu beklediğin ralli arabası mı?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder