5 Ağustos 2020 Çarşamba

Girişimci kalkınma bakanı PH döneminde 20 milyon RM'luk yeni ulusal araç fonunun nasıl kullanıldığından emin değil



Yerel Haberlerde / / / Otomotiv oyuncuları aynı fikirde olmasa da, hükümetin ihtiyacımız olduğu konusunda ısrar ettiği yeni ulusal otomobil projesinde bir pasaj. Malay Parlamentosu'na göre, bugün parlamentoda konuşan girişimci kalkınma bakanı Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar, daha önce üçüncü bir ulusal otomobili geliştirmek için tahsis edilen RM20 milyon statüsünü kişisel olarak bilmediğini söyledi. “Ayrıca size fonlarda neler olduğunu da anlatamam, çünkü tahsis edilmişse, bakanlığın bunu kullanacağından ve ilerlemesini izleyeceğinden eminim.
Sadece bildiklerimi söyleyebilirim. Bu yüzden, herhangi biriniz (milletvekilleri) (bu konuda) bilirse, teşekkür ederim, ”diye sordu. Geçen yılın Kasım ayında, PH dönemi girişimci kalkınma bakanlığı Malezya Yüksek Teknoloji Sanayi-Devlet Grubu (Might) tarafından tahsis edilen 20 milyon RM'nin süper drone a için olduğunu reddetti.
k.a. Aerodyne Group tarafından geliştirilen “uçan araba” projesi.
Bunun yerine, para Cyberjaya merkezli DreamEdge tarafından demirlenen yeni bir ulusal otomobil projesinin (NNCP) Ar-Ge'sine fon sağlamaktı. Geçen ay, uluslararası ticaret ve sanayi (MITI) bakanı Datuk Seri Azmin Ali, hükümetteki değişikliğe rağmen NNCP'nin devam edeceğini söyledi. "Bu, ülkenin otomotiv sektörünün genişletilmesi uğruna," diyen üst düzey bakan, DreamEdge'in projenin durumu hakkında bir brifing vermek için çağrılacağını ve Perodua ve Daihatsu'dan bir bildiri sunması ve sunması istendiğini de sözlerine ekledi. hükümete NNCP'nin geliştirilmesine nasıl yardımcı olabileceklerine dair.
NNCP ilk kez kamu bilincine Haziran 2018'de eski PM Tun Dr Mahathir Mohamad'nın yeni bir ulusal otomobil fikrinden bahsettiği zaman girdi. Konu, ertesi yıl, DreamEdge Ağustos 2019'da projenin ana şirketi olarak ilan edilene kadar bir dizi tartışmaya dönüştü. Artı boyutlu bir B segmenti sedan olması beklenen araba, bu yıl Şubat ayında Ulusal Otomotiv Politikası 2020'nin (NAP 2020) lansmanında, bir kutuda da olsa bol dökümlü, sadece far ve kuyrukla alay edildi. lamba bölümü görünüm için sunuluyor.
Yukarıdaki resimlerde fragmanlara dayalı görseller yer almaktadır. Prototipin Nisan ayında, önce ertelenen ve daha sonra Covid-19 salgını ve sonuçta hareket kontrol emri (MCO) nedeniyle 2021'e kaydırılan Malezya Autoshow 2020'de önizlemesi yapıldı. O zamandan beri otomobilin çıkışıyla ilgili bir güncelleme yapılmadı.
DreamEdge daha önce yeni otomobilin sürüşü eğlenceli, aile dostu, yüksek yakıt verimliliği ve paranızın karşılığını alacak çok yönlü bir performans olacağını vaat etti. Ayrıca, güncel araç içi bağlantı işlevleri ve Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri ile tamamlanan “modern ve fütüristik bir stil” alacak. Güç aktarma organı olarak, otomobilin düzenli bir içten yanmalı benzinli motor veya hibrit bir güç aktarma organı olması bekleniyor, ancak bu, geçen Ekim ayında projeye katılımını doğrulayan teknoloji ortağı Daihatsu tarafından yönetilecek.
Daihatsu'nun eşitlik katılımı yok, ancak sadece güç aktarma organları ve platform geliştirmeye öncülük edecek. Daha önce, DreamEdge yeni arabasının tam üretiminin 2022'nin ilk yarısına kadar gerçekleşeceğini ve satışların ilk yılında ayda en az 3.000 otomobil satmayı hedeflediğini ve yıllık 36.000 oranına ulaşacağını açıklamıştı. yılda birimler. Bu arada, mevcut otomobil oyuncuları başka bir ulusal otomobile ihtiyacımız olduğunu kabul etmiyorlar.
“Endüstrinin duruşu, Malezya'da iki ulusal otomobile sahip olmanın zaten çok fazla olması. Üçüncü bir ulusal otomobil projesine sahip olmak için buna ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum. Ulusal otomobillerin olması siyasi bir karardır, bu yüzden yorum yapmak benim için çok zor ”dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder