6 Ekim 2021 Çarşamba

2024'te üretime girecek havasız, delinmez ve 3D baskılı lastikler



Uluslararası Haberlerde, Teknoloji // / Michelin, Uptis havasız lastiğini ilk kez IAA Münih 2021'de halka açık olarak sergiledi ve Almanya'daki son otomobil fuarına katılan halka yeteneklerini gösterdi. Yeni lastik teknolojisi, sıfır emisyonlu bir MINI Electric'e takıldı. Michelin grubu teknik ve bilimsel iletişim direktörü Cyrille Roget, "En büyük memnuniyetimiz, başlangıçta biraz temkinli olan yolcularımızın geleneksel lastiklerle karşılaştırıldığında hiçbir fark hissetmediklerini söylediklerinde, gösterinin sonunda geldi" dedi.
Fransız marka, Benzersiz Delinmez Lastik Sistemi'nin kısaltması olan Uptis'in 2024'te pazara sunulmasının yolunda olduğunu yineledi. Uptis, bir alüminyum jantı, cam elyafı ile güçlendirilmiş plastikten (GFRP) ve esnek kauçuk kompozitlerden yapılmış yük taşıyıcı bir yapı ile birleştirir ve bunlar geleneksel jantlara uyar. Patlakların artık Uptis gibi havasız lastikler için bir endişe kaynağı olmadığı için, bu gelişme çevreye daha duyarlı olacaktır.
Michelin tarafından yapılan bir şirket içi anket, tüm lastiklerin %20'sinin her yıl patlak ve havasız lastikler nedeniyle zamanından önce atıldığını tespit etti. yanlış şişirme nedeniyle düzensiz aşınmanın yanı sıra hızlı basınç kaybı. Michelin, bunun, Eyfel Kulesi'nin ağırlığının 200 katına eşdeğer 200 milyon lastik israfı anlamına geldiğini söylüyor. Uptis, Michelin'in Vizyon Konseptindeki ilk adım olarak geliyor, şirket, 2050 yılına kadar tamamen sürdürülebilir malzemelerden ve süreçlerden lastik üreticisi olma hedefine doğru geliyor.
Bu yılın başlarından itibaren, otomobildeki bileşenlerin yaklaşık %30'u Michelin, Michelin lastiklerinin üretiminin doğal, geri dönüştürülmüş veya başka bir şekilde sürdürülebilir kaynaklardan yapıldığını söyledi. Vision Concept kapsamındaki müteakip lastik yenilikleri arasında, farklı iklimler veya koşullar için farklı sırt desenleri gibi çeşitli olanaklar sunabilen katkılı kauçuk 3D baskı ile canlandırılabilen “şarj edilebilir” sırt veya başka bir deyişle aşınmış sırt da yer alıyor. Vision Concept'teki üçüncü adım, veri toplamanın yol güvenliği, ticari uygulamalar için filo yönetimi ve ayrıca pist günleri gibi yüksek performanslı senaryolar için uygulanabileceği bağlantılı teknolojiler sunmaktır.
GALERİ: Michelin Uptis havasız lastik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder