16 Aralık 2020 Çarşamba
6.6L çift turbo V8, 1.817 hp ve 1.617 Nm, 500 km / saatin üzerinde azami hız!
Otomobillerde, Hennessey, Uluslararası Haberler / / / Nihayet, Hennessey Venom F5, orijinal prototipin gösterilmesinden üç yıl sonra nihayet resmi çıkışını yaptı. % 100 ısmarlama hiper otomobilin üretimi dünya çapında sadece 24 adetle sınırlıdır ve başlangıç fiyatı 2,1 milyon ABD $ 'dır (RM8.
51 milyon). Venom F5, Hennessey tarafından üretilen 6.6 litrelik çift turboşarjlı bir V8 motordur (Fury olarak adlandırılır), 8.000 rpm'de 1.817 beygir gücü (redline 8.500 rpm, büyük çaplı bir turbo değirmen için oldukça yüksektir) ve 5.000 rpm'de 1.617 Nm tork sağlar.
Hennessey, motorun, Bugatti Chiron'un 1.500 hp ve 1.600 Nm ile 8.0 litrelik W16 dörtlü turbo motorunu gölgede bırakarak şimdiye kadar yapılmış en güçlü seri üretim yol otomobili motoru olduğunu iddia ediyor. Bundan önce, Venom F5 prototipi, 1.600 hp ve 1.762 Nm üreten 7, 4 litrelik bir değirmenle donatılmıştı. Fury, 280 kg ağırlığında, 90 derece itme çubuklu, düzlemsel krank V8 motorudur. Tamamen yeni bir dökme demir blok ve alüminyum silindir kafalarına sahiptir.
Her motor, alüminyum, titanyum ve Inconel dahil olmak üzere yüksek kaliteli metallerden üretilen hassas bileşenlerle elle üretilmiştir. Bunlara krank mili, pistonlar, valfler ve bağlantı çubukları dahildir. Venom F5'in merkezinde, yalnızca 86 kg ağırlığındaki ultra hafif karbon fiber monokok bulunur.
Kompozit malzeme ayrıca dış gövde panellerini ve kapılarını yapmak için kullanılırken, alt çerçeveler deforme olabilen alüminyumdan yapılmıştır. bir kaza durumunda. Otomobilin ağırlığı yalnızca 1.360 kg olup, ona ton başına 1.212 hp güç-ağırlık oranı sağlıyor. Yedi vitesli tek kavramalı yarı otomatik şanzıman (vites değiştiricilerle birlikte), arkadan çekişli arabayı 2'de 2'de 100 km / saate, 0 - 6 saniyede, 4,7 saniyede 0-200 km / saate, 8.4 saniyede 0-300 km / s ve 15.
5 saniyede 0-400 km / s. Hennessey, 500 km / s sınırını aşma umuduyla 2021'de resmi bir en yüksek hız koşusu planlıyor. Bu sadece delilik.
Hennessey, arka tekerleklere böylesine muazzam bir gücün gönderilmesinin getirdiği zorlukların üstesinden gelmek için güç ve çekişi kalibre etmeye yardımcı olan bir Motec kontrol cihazı kullandı. Beş sürüş modu - Sport, Track, Drag, Wet ve F5 - tekerleklere gönderilen güç miktarını değiştirir ve her mod, çekiş ve frenleme eşiklerini de değiştirir. Yalnızca en üst F5 modu, motorun tam gücünün kilidini açar.
Kavrama, arkadaki geniş 345/30 profil lastiklere sahip 20 inçlik jantlar ile sağlanırken, ön taraf 265/35 bölümlü Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerle 19 inçlik birimler alıyor. Dört köşenin tamamı 390 mm x 34 mm Brembo karbon seramik diskler ve AP Racing kaliperler (önde altı piston, arkada dört piston) ve ayrıca Penske bobinli amortisörlü çift salıncaklı süspansiyona sahip. Otomobilin tasarımında savaş uçaklarından esinlenildi.
Şirket kurucusu ve CEO'su John Hennessey, F5'in "zamansız olacak şekilde tasarlandığını, böylece 25 yıl içinde hala eşsiz bir performans ve tasarım seviyesine sahip olacak" dedi. Ayrıca, tümü 0,39'luk bir sürtünme katsayısı değeri oluşturan karbon fiber ayırıcı, düz gövde altı tasarımı, büyük arka difüzör ve arka rüzgarlıkla aerodinamik olarak optimize edilmiştir.
Boyutlar açısından 4,666 mm uzunluğunda ve 1,971 mm genişliğindedir. Sürüş yüksekliği, hız tümsekleri veya yükleme için de boşluk sağlamak için ayarlanabilir. Diğer tasarım özellikleri arasında karbon fiber arka panel (ısının dağıtılması için tüm oval deliklere sahip olan), bir yol arabasında kullanılan CNC ile işlenmiş en büyük CF panel parçası olduğunu söylediği yer bulunmaktadır.
Dörtlü siyah egzoz borular ve arka kısmın tüm alt tarafı, ek ısı yönetimi için seramik polimerle (Cerakote) işlenir. Gerçek bir sürücü arabası gibi, kabin tamamen, bir savaş uçağı kokpitinde oturan bir pilot gibi dikkat dağıtmayacak şekilde tasarlanmıştır. Karbon fiber yüzeyler gururla ortaya çıkarılır, ancak kabini daha çekici hale getirmek için zarif Muirhead deri serpintileri vardır.
Karbon fiber direksiyon simidi, ışıklar, ön cam silecekleri ve dönüş sinyalleri için dokunmatik kontrollerle tamamlanan bir uçak "çatalından" ve bir Formula 1 yarış arabasından esinlenmiştir. Ortadaki dikey yeşil parça aslında sürüş modu anahtarıdır. Direksiyonun arkasında 7 inçlik bir 0 inç gösterge paneli bulunur ve her zaman araç hızını, motor devrini ve anahtar sıcaklıkları gösterir. Diğer yerlerde, karbon fiber koltuklar, alüminyum ekleri olan hafif karbon fiber kapı kolları (Texas ve ABD bayraklarının bir tasviriyle birlikte), düğme tipi vites seçici, aracın HVAC sistemleri için küçük bir 1,3 inç dijital ekran var. ve Apple CarPlay, Android Auto, GPS navigasyonu ve Bluetooth telefon eşleştirmesi ile tamamlanan dokuz inçlik Alpine dokunmatik bilgi-eğlence sistemi. Burada gördüğünüz araba gerçek bir müşterinin arabasıdır. Açıkta kalan karbon fiber ve fırçalanmış metalik dövme alüminyum jantlarla vurgulanan Speed Devil Blue renginde. Kabin, Butterscotch deri ve biraz da siyah deri ve Alcantara vurguları ile süslenmiştir.
Bazı yeşil vurgular da kullanılmıştır, bu da "yeşil demektir git" mantrasına bir selam niteliğindedir. Ayak pedalları da yekpare alüminyumdan işlenmiştir. "Müşterilerimiz hızı seviyor, bu yüzden dünyanın en hızlı üretim otomobil rekorunu denemek için mümkün olanın sınırlarını zorlamak için ateşlendik, ancak Venom F5 sadece hız ve güçten daha fazlası.
Bu araba mükemmel bir şekilde idare edecek , kalite olağanüstü, 3.000'den fazla ısmarlama parça var, malzemeler mükemmel, her şey Hennessey markasının 30 yılına uygun bir hediye, ”dedi şirket kurucusu ..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder